מחקר: רוב הבשר הטרי שאנחנו אוכלים – נגוע בחיידק אלים

מדובר בחיידק שהוביל למרבית מקרי זיהומים במערכת העיכול בשנים האחרונות. 8,000 מקרי תחלואה דווחו ב–2013, לעומת פחות מ–3,000 מקרי תחלואה שדווחו בגין סלמונלה
ארי וידר No Comments on מחקר: רוב הבשר הטרי שאנחנו אוכלים – נגוע בחיידק אלים

מחקר חדש המתפרסם בימים אלה מעלה: רוב בשר העוף הטרי בישראל נגוע בחיידק מעיים אלים המסכן בני אדם • משרד הבריאות: אין עליה בתחלואה מחיידק זה בשנים האחרונות

מדובר בחיידק שהוביל למרבית מקרי זיהומים במערכת העיכול בשנים האחרונות. 8,000 מקרי תחלואה דווחו ב–2013, לעומת פחות מ–3,000 מקרי תחלואה שדווחו בגין סלמונלה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחקר מטריד שביצעה מועצת הלול בישראל מעלה תוצאות שאמורות להדיר שינה מעיניהם של רבים. על פי המחקר רוב בשר העוף הטרי בישראל נגוע בחיידק מעיים אלים המסכן בני אדם. על פי המחקר שפורסם לראשונה ב'דה מרקר', למעלה מ-93% מלהקות העופות במדינת ישראל נגועים בחיידק קמפילובקטר.

ההערכה היא שהבעיה מתמקדת בעיקר בעופות טריים, ולא בעופות קפואים, משום ששרידותו של החיידק בטמפרטורות נמוכות ירודה – כך שבעופות קפואים קיים סיכוי נמוך יותר להימצאות החיידק.

חיידק הקמפילובקטר ידוע כגורם בולט לזיהומי מעיים חריפים בבני אדם. על פי המידע רוב האנשים שיחלו כתוצאה מהחיידק יפתחו כאבי בטן ושלשולים שימשכו מספר ימים, אך הוא עלול לגרום בנוסף לזיהומים קשים בדרכי העיכול אצל ילדים, והוא הגורם המוביל כיום למחלות קיבה בישראל, לפני סלמונלה.

על פי נתוני משרד הבריאות, מדובר בחיידק שהוביל למרבית מקרי זיהומים במערכת העיכול בשנים האחרונות. 8,000 מקרי תחלואה דווחו ב–2013, לעומת פחות מ–3,000 מקרי תחלואה שדווחו בגין סלמונלה.

גורמים שונים מביעים ביקורת על החלטת משרד הבריאות שלא דורש הופעת תוויות אזהרה לצרכנים על גבי אריזות העופות הטריים כמו גם הנחיות ברורות כיצד לטפל במוצר בכדי למנוע או לצמצם פגיעה.

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "משרד החקלאות פועל באופן רציף למניעת מחלות בעופות ובביצים. בכל העולם, בדומה לבני אדם, גם בבעלי חיים ישנם חיידקים הגורמים למחלות. המשרד בחן את שיטות הטיפול הנהוגות בעולם ובדומה למדינות המפותחות, המשרד מפעיל אמצעי בדיקה, חיסון ומעקב אחר המחלות. בחודשים הקרובים המשרד עומד לצאת בתוכנית ממוקדת להפחתת חיידקים, בדומה לתוכניות המקובלות באיחוד האירופי ובארה"ב. משרד החקלאות מדגיש כי יש לצרוך עוף טרי מבושל היטב".

ממשרד הבריאות מסר בתגובה: "משרד הבריאות עוקב אחר התחלואה בישראל, כולל תחלואה הנגרמת מחיידק זה. על פי נתוני האגף לאפידמיולוגיה, אין עליה בתחלואה מחיידק זה בשנים האחרונות. שיעור התחלואה ל-100 אלף איש בשנים האחרונות – 67.9% ב–2013, 68.1% ב-2014 ו-54.5% ב-2015.

שיעורים אלה דומים לקיים באירופה. לגבי שיעור העופות הנגועים, מתוך דו"ח של ארגון הבריאות העולמי ניתן לראות שאמנם יש מדינות עם שיעור נגיעות נמוך יותר, אך מאידך יש מדינות מתקדמות כגון ארה"ב, בריטניה, איטליה ועוד עם שיעור נגיעות דומה לישראל. לגבי הנחיות לציבור: מניעת הדבקה בקמפילובקטר הנה באמצעות שמירה על הגיינה אישית וסביבתית, ובדגש על היגיינת מזון. שירות המזון במשרד הבריאות פרסם זה מכבר באתר המשרד מדריך לעבודה נכונה עם מזון ומדריך לטיפול והיגיינה במזון, הכולל גם התייחסות מפורטת לעופות. קיימנו השנה חודש בטיחות במזון שבו פרסמנו פוסטים, כתבות ומידע בנושא".



0 תגובות